środa, 27 marca 2019

Gorączka i krew - mroczny kryminał Sire Cedrica (recenzja)

Po dłuższej przerwie od dorosłych książek miałam w końcu okazję przeczytać (bez odrywania się) mroczny kryminał. Kiedy pod koniec ciąży trafiłam do szpitala, mąż uznał że „Gorączka i krew” Sire Cedrica to tytuł idealny na tą okazję.
Zapewne nie każda kobieta oczekująca na poród uzna tę pozycję za najlepsza do czytania w szpitalnym łóżku, ja jednak jestem usatysfakcjonowana.
Zapraszam na recenzję.



Gorączka i krew” to kryminał z elementami fantasy. Nie brakuje tu brutalnych opisów tortur, jest dużo krwi, ofiar i mroczny rytuał. To książka dla osób, które lubią dać się wciągnąć w historię, „uczestniczyć” w policyjnym śledztwie i odkrywać zbrodnię.



Mnie książka wciągnęła już od samego początku, byłam ciekawa co będzie dalej … i czytałam dalej. Nie ma przestojów akcji, dzięki czemu „gorączkę i krew” czyta się szybko. Główne postacie są dość wyraziste, może trochę przerysowane ale dzięki temu bardziej intrygujące (na pewno nie męczące). Książka wciąga i czytanie się nie dłuży, a to chyba najważniejsze cechy takich mrocznych historii. Smaczku całej historii dodają elementy fantasy, które świetnie wpasowują się w klimat książki.



Historia zaczyna się dość mocno, autor wrzuca nas od razu na głęboką wodę – już na pierwszych stronach poznajemy braci Salaville, których posiadłość pełna jest krwi i ciał pozbawionych twarzy, w tej mrocznej scenerii toczy się walka młodej dziewczyny - Eloise o przetrwanie.
Akcja rozgrywa się we Francji, a sprawą zajmuje się dwoje policjantów - Alexandre Vauvert i Eva Svarta.
Po roku od rozwiązania sprawy morderstw młodych kobiet, dochodzi do kolejnych zbrodni - brutalnych, krwawych i pełnych niejasnych powiązań. Co kryje się za krwawym rytuałem? Co ukrywa policjantka Eva? I co wspólnego z całą sprawą ma historia węgierskiej hrabiny Batory? Sprawdźcie sami!


"Gorączkai krew" to debiut francuskiego pisarza Sire Cedrica. Moim zdaniem debiut bardzo udany! Na pewno sięgnę po jego kolejną książkę, bo klimat jaki stworzył bardzo do mnie przemawia. Jeśli lubicie mroczne klimaty, tajemnicze zbrodnie z dużą ilością krwi i elementami fantasy koniecznie sięgnijcie po „Gorączkę i krew” - nie zawiedziecie się.



Autor: Sire Cedric
Tytuł: Gorączkai krew
Wydawnictwo:Dragon
Liczba stron: 424








Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Dragon.


MT

6 komentarzy:

  1. Czuję, że książka wciągnęła by mnie tak samo jak Ciebie. Życzę wszystkiego dobrego i nigdy więcej szpitali.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię mroczne kryminały, a jeśli jeszcze mają elementy fantasy to już w ogóle super :) Zapisuję na liście ksiązek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z kolei nie wiem, czy element fantasy jest dla mnie, ale chętnie wpiszę książkę na listę do przeczytania, żeby się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kryminały, ale nie przemawia do mnie fantastyka w książkach dla dorosłych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej unikam takich mrocznych powieści.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie mojego bloga i chęć zostawienia komentarza, mam nadzieję, że zmotywuje mnie on do dalszego rozwijania mojej pasji ❤