wtorek, 2 kwietnia 2019

"Kwiaciarka" Ksawerego de Montepina - recenzja


Kwiecień rozpoczynam od książki, którą pochłonęłam w 3 wieczory, a przy dwójce Maluchów to nie lada wyczyn. Zupełnie nie byłam do niej przekonana, jednak zaskoczyła mnie pod każdym względem.
Niech nie zwiedzie Was tytuł i okładka - „Kwiaciarka” Ksawerego de Montepina to mroczna historia okrutnej zbrodni z romansem i wielką tajemnicą w tle. Ten francuski pisarz odkrył przede mną czasy, w których tworzył.




Akcja powieści toczy się w XIX wiecznym Paryżu - autor doskonale pokazał przekrój przez ówczesne społeczeństwo i problemy przedstawicieli różnych klas. Wszechobecne przekupstwa, zakłamanie, romanse i pogoń za pieniędzmi to codzienność tych czasów.




Tajemnica, skrywana przez lata wychodzi na jaw, co prowadzi do zbrodni. Hrabina Marcela de Lagarde chcąc ukryć swój romans i zbrodnię sprzed lat musi pozbyć się męża. Nie wyobraża sobie utraty dotychczasowego statusu, dlatego obmyśla plan doskonały - plan który nie tylko rozwiązuje problem ale też pozwala oskarżyć niewinne osoby o zbrodnię.
Czy aby na pewno?


Historia skrywa jeszcze wiele wątków, które tworzą niesamowitą całość. Dość zagmatwana intryga okazuje się bardzo wciągająca. Z zaciekawieniem czytałam kolejne strony i odkrywałam zawiłości powieści. Książkę naprawdę dobrze się czyta, nie dłuży się (pomimo wielowątkowości), postacie są ciekawe i wyraziste, a historia wciąga. Koniec pierwszego tomu pozostawia nas jednak w niepewności... dlatego za chwilę sięgam po tom drugi.




Pomimo, że to nie do końca moje książkowe klimaty jestem zadowolona, że dałam się wciągnąć „Kwiaciarce” i z przyjemnością sięgnę po kolejny tom powieści.


Autor: Ksawery de Montepin

Tytuł: Kwiaciarka
Wydawnictwo:Dragon
Liczba stron: 368


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Dragon.
MT

12 komentarzy:

  1. Czasem warto wyjść poza strefę komfortu, ulubionych klimatów, bo czekają na nas sympatyczne przygody czytelnicze, zaskakujące stopniem wciągnięcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeglądałam te książki w empiku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponoć nie ocenia się książki po okładce. Okładka średnio przyciąga,ale treść o której mówisz przyciągnęła mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładna szara graficzna. Zwrócę uwagę na te książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa recenzja. Muszę zwrócić uwagę na tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie mroczne historie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze się zapowiada, myślę, że się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobra recenzja :) dzięki, że proponujesz tą książkę :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mocno mnie zaintrygowałaś, mam na tą lekturkę ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kusząca pozycja jak dla mnie, do tego duży plus za śliczną szatę graficzną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawie sie zapowiada ta książka

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie mojego bloga i chęć zostawienia komentarza, mam nadzieję, że zmotywuje mnie on do dalszego rozwijania mojej pasji ❤