czwartek, 29 listopada 2018

Mikołaj w przedszkolu - kreatywne prezenty za mniej niż 30 zł.

Mikołajki w przedszkolu to temat rzeka, my w tym roku zmierzyliśmy się z tym po raz pierwszy, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami naszymi pomysłami. Z relacji koleżanek wiem, że opcje są bardzo różne - składka od 20 do 100 zł, przyniesienie własnego prezentu lub grupowe wyjście (teatr, kino, sala zabaw).
Moim zdaniem prezent od Mikołaja w przedszkolu nie powinien być bardzo drogi, 30 – 40 zł to optymalna kwota aby kupić coś atrakcyjnego dla dziecka, drobne smakołyki i opakowanie na prezent. Nie wierzycie? Zobaczcie sami.



OPAKOWANIE
Zacznę od opakowania – w naszym przedszkolu sprawdziły się zwykłe reklamówki z mikołajem, koszt to w zależności od kupowanej ilości od 30 do 60 groszy za sztukę. Warto więc kupić opakowania wspólnie dla dzieci ze wszystkich grup. Dodatkowo możemy dokupić wstążkę i bez problemu koszt opakowania nie wyniesie nas więcej niż 1 zł na dziecko.


SMAKOŁYK/SŁODYCZE/POCZĘSTUNEK
Temat dość trudny, bo nie każdy rodzic chce aby w paczce znalazły się czekoladowe mikołaje i inne tego typu słodkości. U nas postawiliśmy na zdrowe przekąski – batoniki owocowe (np. Hipp. Lidl), ciasteczka dedykowane dla maluchów (dostępne np. w Rossmannie, czy Lidlu), soczki i owoce. Koszt na jedno dziecko to ok 8-12 zł.
Niezależnie od tego jakie smakołyki wybierzecie, myślę, że ta kwota będzie wystarczająca, zarówno żeby kupić pojedyncze przekąski do paczki, jak i coś dla całej grupy.

PREZENT (20 – 30 zł)

Mały zestaw Lego Duplo
Uważam, że o taki prezent, który na pewno się sprawdzi. Niezależnie czy dziecko dopiero odkrywa klocki, czy jest już ich wielkim fanem – klocków nigdy dość. Nawet jeśli zdublujemy zestaw, dziecko bez trudy go wykorzysta.
Przykładowe zestawy w tym przedziale cenowym:



Książka
Książka to zawsze dobry pomysł, jednak bardzo trudny w realizacji. Na pewno nie łatwo będzie znaleźć taką książkę, którą można kupić całej grupie. Jednak warto postawić na serie i wówczas kupić dzieciom różne tytuły tej samej serii książek. Wymaga to oczywiście współpracy pomiędzy rodzicami i trochę więcej zaangażowania.
Do moich ulubionych serii należą:
  1. ULICA CZEREŚNIOWA – koszt książki to ok 20-22 zł,
  2. OBRAZKI MALUCHA – koszt książeczki to ok 10-15 zł.
To książkowe pewniaki!



Gry edukacyjne / puzzle
Szukając prezentu dla mojego siostrzeńca odkryłam, że na rynku jest wile gier w przedziale wiekowym 2-4 lata. Przyznam, że jako mama dwulatki do tej pory nie miałam o tym pojęcia ale już nadrabiamy zaległości. Bez problemu znajdziemy różne gry, w zależności od upodobań naszych maluchów – najciekawsze propozycje w tym przedziale cenowym i wiekowym ma Granna, Kapitan Nauka i Czu Czu.




Przybory plastyczne
Jednym z prostszych prezentów, który na pewno sprawi radość każdemu dziecku są artykuły plastyczne – kredki, flamastry, plastelina, farby, zestaw pędzli, kolorowanki itp. To rzeczy, które na pewno się nie zmarnują i prędzej czy później zostaną wykorzystane. Może to mało indywidualny prezent ale z pewnością nadaje się dla przedszkolaka.



Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę zainspirować Was w kwestii nie drogich, a kreatywnych prezentów dla malucha.

W naszym przedszkolu postawiliśmy na książki z serii „Rok w ...” - bardzo się z tego cieszę, bo wiem, że moja Natalka będzie zachwycona.

A co Wasze Maluchy dostaną w tym roku od Mikołaja?
MT

17 komentarzy:

  1. Książki to zawsze dobry pomysł, zwłaszcza w dobie dzisiejszego przesytu wszelką techniką;) A co do opakowań - tak, sama dostawałam takie w przedszkolu! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak widać za całkiem niezbyt wygórowaną kwotę można zrobić piękny prezent, w dodatku ślicznie spakowany. Pomysły ciekawe. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, że lego to zawsze dobry pomysł. Podobnie jak książka ;) do słodyczy nic nie mam - nie nadużywamy ale jemy, więc te mikołaje czy czekolady też są ok. Osobiście nie znoszę czuczu i innych zagadek. Fajne są i rozwojowe, ale taka zabawa z dzieckiem mi nie leży i raczej nie używamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajne propozycje, ciekawe i kreatywne a co najważniejsze, nie na raz.

    OdpowiedzUsuń
  5. dla maluchów najlepsze książki i rzeczy do malowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepszym prezentem zawsze są książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy prezent jest dobry, a im bardziej kolorowy, tym lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne propozycje :) U nas zawsze sprawdzają się klocki, książki i samochody :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas w przedszkolu wygrały klocki konstrukcyjne - gwiazdki :) A w żłobku piankolina :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U nas strzałem w dziesiątkę była gra od Kapitana Nauki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie prezenty, które pokazałaś są super :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas w przedszkolu byłz mikołajkoqymi prezentami istny cyrk. Kilka nadgorliwych mamusiek omal sobie głów nie pourywało z tego powodu i dywagowały na zebraniu ponad 2 godziny , co kupić dzieciom. Jakaś totalna porażka...

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie podpowiedzi są niezwykle cenne.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie mojego bloga i chęć zostawienia komentarza, mam nadzieję, że zmotywuje mnie on do dalszego rozwijania mojej pasji ❤