środa, 21 lutego 2018

Baza lekkich śniadań, czyli sucharki ekstra delikatesowe w trzech odsłonach

Jak zapewnić sobie dobry humor i pozytywną energię na cały dzień? Zjeść dobre i pożywne śniadanie! Zapraszam po przepisy na lekkie śniadanie z zastosowaniem sucharków ekstra delikatesowych Mamut!
Moim sposobem na sucharki jest baza z różnego rodzaju past, które po nałożeniu delikatnie nasączają sucharek i sprawiają, że taka „kanapka” jest jednocześnie chrupiąca i delikatna.

Mój ulubiony wariant to sucharki z pastą awokado i jajkiem. Aby przygotować taką "kanapkę" potrzebujemy: 1 dojrzałe awokado, 1 ząbek czosnku, 2-3 łyżeczki soku z cytryny, sól i pieprz, sucharki ekstra delikatesowe, jajko, oliwę z oliwek.

Najprostszym sposobem na awokado jest przekrojenie go wzdłuż i przekręcenie, dzięki czemu łatwo odejdzie od pestki. Następnie wydrążamy miąższ łyżeczką i nie musimy martwić się o obieranie.


Sposób przygotowania:
1. Miąższ z awokado przekładamy do miseczki i ugniatamy widelcem na gładko. Uwaga, jeśli nie uda Ci się kupić bardzo dojrzałego (miękkiego) awokado możesz użyć blendera (pamiętaj jednak aby dodać odrobinę oliwy z oliwek).
2. Dodaj do pasty posiekany ząbek czosnku i dopraw wg własnych upodobań – solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Aby pasta nie ściemniała do miseczki włóż pestkę z awokado.
3. Posmaruj sucharki pastą, a na wierzchu ułóż usmażone wcześniej jajko. 




Drugi sprawdzony przepis to sucharki z łososiem na twarożku – aby je przygotować  potrzebujemy: kostkę półtłustego białego sera, małą śmietanę 12%, 1 świeżego ogórka, ćwierć cebuli, sól i pieprz, sucharki ekstra delikatesowe, 1 opakowanie łososia. 
Sposób przygotowania:
1. Przygotowujemy klasyczny twarożek: ser przekładamy do miseczki i rozdrabniamy widelcem, dodajemy śmietanę, pokrojone w kostkę warzywa i doprawiamy wszystko do smaku sola i pieprzem.
2. Twarożek rozsmarowujemy na sucharki, a na wierzch układamy cienkie plastry ogórka i łososia. Całość oprószamy kolorowym pieprzem.



A co jeśli mamy ochotę na śniadanie na słodko? Nic trudnego – sucharki idealnie pasują do wszelkiego rodzaju dżemów i konfitur. To idealna opcja, kiedy nie mamy zbyt dużo czasu na przygotowanie posiłku oraz kiedy dopadnie nas nagła potrzeba zjedzenia słodkiej przekąski.


Do przygotowania takich słodkich sucharków potrzebujemy: ulubiony dżem lub konfiturę (ja użyłam morelowej konfitury i wiśni w syropie) oraz sucharków ekstra delikatesowych.
Sposób przygotowania:
1. Przygotowujemy sobie kubek kawy lub herbaty (w zależności, na co mamy akurat ochotę). 
2. Smarujemy sucharki konfiturą i ... zajadamy! 


Dla mnie sucharki są ciekawą alternatywą dla tradycyjnego pieczywa. Doskonale urozmaicają moje codzienne śniadania (drugie śniadania i kolacje), bo pozwalają odkryć coś nowego w znanych mi smakach. 


A Wy, lubicie sucharki? 
MT

24 komentarze:

  1. Jak smacznie wszystko wygląda. Lubię te sucharki, ale nie robiłam nigdy z nich kanapek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam, kiedy jadłam sucharki. Z pastą z awokado na pewno są mega!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno nie jadłam sucharków, ale mi narobiłaś smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sucharki :) :) przekąska mojego dzieciństwa! :) Fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sucharki jem tylko wtedy, kiedy mam problemy z żołądkiem, a nieczęsto to się zdarza ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie też sucharki kojarzą się z problemami żołądkowymi, ale i ak lubię je sobie pochrupać jako przekąskę. A przeceiż można z nich zrobić takie smakowite kanapki! Swoją drogą - bardzo podobają mi się zdjęcia, widać, że sucharki są fotogeniczne i mają parcie na szkło! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sucharki lubię zwyczajnie chrupać zamiast chipsów czy popcornu.

    OdpowiedzUsuń
  8. te sucharki to smak dzieciństwa, dobrze że mi o nich przypomniałaś

    OdpowiedzUsuń
  9. Od jakiegoś czasu sucharki to obowiązkowy punkt w naszych zakupach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie sucharki z pastą avokado muszę koniecznie spróbować, wyglądają przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie proste rozwiązanie, a przez wielu zapomniane. Fajnie, że o nim przypomniałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo lubię te sucharki Niestety, one nie są wcale takie zdrowe, lepsze jest pełnoziarniste pieczywo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie sucharki nie są najzdrowsze, choć kanapeczki wychodzą świętne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie śniadania. Codziennie staram się jakoś zmieniać dodatki żeby mi się za szybko nie znudziło. Polecam biały ser z rzodkiewką i szczypiorkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sucharki to super alternatywa wobec znanych bułek czy chleba

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziesiątki wariacji na pokrycie sucharków. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie śniadania! Pyszne i pożywne:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale się teraz głodna zrobiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam sucharki w różnych wersjach.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zjem takie śniadanko jutro - natchnęłaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. o Dżizusie jakie piękne te sucharki !!! Pasta z awokado i jajkiem będzie zrobiona, nie czyniłam w ten sposób, a uwielbiam i w ogóle inspiruje się :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale świetne pomysły na śniadanie. Pysznie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie mojego bloga i chęć zostawienia komentarza, mam nadzieję, że zmotywuje mnie on do dalszego rozwijania mojej pasji ❤