poniedziałek, 30 stycznia 2017

Dźwięczna piłka firmy Clementoni z Myszką Minie

Dziś czas na moją pierwszą recenzję zabawki. Na pierwszy ogień – dźwięczna piłka firmy Clementoni z Myszką Minie.


Piłka ma wymiary ok 15 cm x 15 cm, jest z pluszowego materiału. Zabawka wymaga 3 baterii AG13/LR44 (małe okrągłe) – u nas były one dołączone.
Piłka po uderzeniu lub potrząśnięciu wydaje 6 różnych dźwięków w losowej kolejności (śmiechy i brzęki znane z kreskówek). Cena ok 50 zł.

Natalia dostała tą piłkę w prezencie gdy skończyła 3 miesiące, jednak dopiero teraz (6 miesięcy) zaczęła się nią faktycznie bawić. Początkowo bała się dźwięków, teraz sama próbuje uderzyć w piłkę, żeby je wydobyć (niestety nie zawsze się to udaje). Kolorystyka naszej piłki jest dedykowana dla dziewczynek, jednak firma ma też piłkę w kolorze żółto-czerwonym – bardziej uniwersalną.

PLUSY:
  • piłka jest miękka, lekka i bezpieczna (pomimo mechanizmu dźwiękowego w środku),
  • dźwięki zwracają uwagę dziecka (na moją Natalkę działają bardzo pozytywnie)
  • dźwięki nie są zbyt głośne, więc jest to zabawka „przyjazna rodzicom”,
  • żywy kolor,
  • w pełni wyjmowany mechanizm dźwiękowy dzięki czemu można spokojnie uprać piłkę,
  • pomocna przy odkrywaniu przez dziecko związków przyczynowo-skutkowych,
MINUSY:
  • potrzeba dość precyzyjnego ruchu lub silnego uderzenia aby piłka wydała dźwięk,
  • cena.
Moim zdaniem prawdziwa zabawa tą piłką dopiero przed nami. Natalia już teraz jest żywo zainteresowana dźwiękami, ale myślę, że najwięcej zabawy będzie miała kiedy uda jej się samodzielnie uruchomić dźwięki i np. rzucać piłką. Podsumowując – piłka to ciekawa zabawka dla dziecka mniej więcej od ok 7 miesiąca, doskonała na prezent chociaż w mojej ocenie odrobinę za droga. Moja ocena to 4 / 5
MT

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za odwiedzenie mojego bloga i chęć zostawienia komentarza, mam nadzieję, że zmotywuje mnie on do dalszego rozwijania mojej pasji ❤