piątek, 19 stycznia 2018

„Babo chce”, „Binta tańczy” i „Lalo gra na bębnie” - ukochane książki mojego dziecka

Książki to moja odskocznia od codzienności. Czytanie pozwala mi się odprężyć i najzwyczajniej w świecie sprawia mi ogromną przyjemność. Teraz razem z Natalką odkrywam świat książek dla dzieci i jestem nim zauroczona! 
Moim przewodnikiem po książkach dla dzieci od początku jest moja przyjaciółka Sylwia, która ma w małym palcu wszystkie nowości i dziecięce hity. Ostatnio za Jej namową w naszym domu pojawili się Binta, Lalo i Babo, których moja Natalka pokochała od pierwszego czytania!


Babo chce”, „Binta tańczy” i „Lalo gra na bębnie” to seria książek szwedzkiej pisarki Evy Susso (w Polsce wydanych nakładem wydawnictwa Zakamarki) przeznaczona dla najmłodszych czytelników.



W książeczkach nie znajdziemy zbyt wielu słów, ale mimo to (i dzięki temu) jest w nich mnóstwo treści! Proste, krótkie zwroty oraz wyrazy dźwiękonaśladowcze w bardzo naturalny sposób zachęcają rodzica i dziecko do odkrywania historii i miejsc, które poznajemy na kolejnych stronach. Prostotę tekstu doskonale uzupełniają ładne, czytelne i lekko stylizowane na dziecięce ilustracje Benjamina Chaudego.





Wchodzimy do świata dzieci: Binty, Aiszy, Lalo i Babo, które razem z rodzicami, psem i kurą wiodą spokojne, pełne miłości życie. Czas płynie tam powoli, wszystko toczy się tam własnym rytmem - bez pośpiechu i smutków. Każdy dzień jest pełen muzyki i tańca, a najprostsze czynności zmieniają się w przygodę.


Polecam tą serię każdemu, kto chce zaszczepić w dziecku miłość do książek i szuka czegoś innego niż klasyczne bajki. „Babo chce”, „Binta tańczy” i „Lalo gra na bębnie” doskonale sprawdzą się u dzieci od 1 do ok 2,5 lat niezależnie od płci. Książeczki znajdziecie w większości księgarni internetowych.  


A Wy, jaką książkę z dzieciństwa wspominacie najlepiej? 
MT

30 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe te bajeczki,
    Nie znałam ich wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo ciekawe! Akurat szukam nowych lektur dla mojej Mai :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow lovely post dear my son will happy to read this.
    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  4. Codzienne czytanie z dzieckiem to podstawa.
    Moja córcia jest troszkę starsza, więc nieco więcej literek mamy w książce, ale zawsze chętnie byśmy wróciły do takich kolorowych maluszkowych.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajne są takie książeczki, ta mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne książeczki :) Myślę że również fajne dla dzieci które zaczynają czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja dla mam dzieci, które zaczynają przygodę z czytaniem. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm sama nie wiem. Bo tak naprawde to pokochałam Harrego Pottera jak mialam jakies 10 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książeczki są bardzo kolorowe i na pewno spodobają si nie jednej małej czytelniczce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pięknie się prezentują, moja Alba jest już akurat za duża na takie, ale jak tylko Sofia dorośnie do czytania a nie wyrywania stron to napewno się skusze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiamy książeczki o Bincie - choć jest to bardziej dziewczęca bohaterka, mojemu synkowi bardzo przypadły do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książek dla dzieci jest mnóstwo teraz...

    OdpowiedzUsuń
  13. Najchętniej wspominam np. serię o Tomku Szklarskiego. Nie bardzo pamiętam te wcześniejsze książeczki, ale kojarzę z dawnych lat serie "Poczytaj mi mamo".

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne są te książeczki, ilustracje aż przemawiają, a treści są bardzo interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne ilustracje, w pewnym okresie życia takie książeczki z ubogą warstwą tekstową są dobre. Zresztą resztę może dopowiedzieć rodzic.

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki sa wspaniałe, osobiście nie wyobrażam sobie życia bez kartek pełnych różnych historii, opowieści i wiedzy, a synek na szczęście podziela moją pasję i bardzo lubi jak mu czytamy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znamy, ale już widzę, że jak najbardziej warte są poznania! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ilustracje bardzo rzucają się w oczy. Są przepiękne a książeczki ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniałe ksiązki. Namówiłaś !

    Pozdrawiam serdecznie

    Renata

    OdpowiedzUsuń
  20. O, jakie urocze książeczki, ciekawy przekaz i piękne ilustracje. Jestem wielką fanką takich książeczek, a że je tak fantastycznie przedstawiałaś jestem już krok od ich kupienia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolejne książeczki do listy czytadeł dla dzieci <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Przedstawiłaś widzę bardzo ciekawe książeczki , cudowna szata graficzna . Z pewnością dołączą do Naszej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie fajne książeczki. Właśnie nasunełas mi pomysł na prezent dla siostrzenicy

    OdpowiedzUsuń
  24. Rodzice od małego wszczepiali mi.milosc do książek, więc tych ulubionych pozycji było dość sporo!
    Cieszę się, że i w dzisiejszych czasach książki przyciągają dziecięcą uwagę!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajne propozycje, ciekawie się zapowiadają te książeczki. Wartościowy blog.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo spodobały mi się te książki

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie mojego bloga i chęć zostawienia komentarza, mam nadzieję, że zmotywuje mnie on do dalszego rozwijania mojej pasji ❤