poniedziałek, 27 sierpnia 2018

#WAWSKIE14 - Powstanie Warszawskie w naszych czasach?

Książki towarzyszą mi każdego dnia, ostatnio sięgam głównie po te dziecięce, jednak staram się też znaleźć chwilę na lekturę dla dorosłych. Na szczęście mój mąż i dziecko od czasu do czasu na to pozwalają i wieczorami mogę przenieść się do innego świata. Tym razem, dzięki wydawnictwu Warbook, stanęłam oko w oko z wojną i mogłam zastanowić się co by było gdyby …
Jesteście ciekawi o czym jest #Wawskie14 Jakuba Pawełka? Zapraszam do czytania!


#WAWSKIE14 to powieść w której, autor przenosi wydarzenia roku 1944 w czasy współczesne. W 2009 r. wybucha wojna, a Polska znajduje się pod niemiecką okupacją. Relacje tego, co dzieje się w naszym kraju ukazują się w mediach społecznościowych. W 2014 r. wybucha Powstanie Warszawskie, a czytelnik staje się częścią tego wydarzenia.



Dla mnie to nie jest książka o Powstaniu Warszawskim, ale książka o ludziach, o nas samych. Historia odgrywa tu ogromną rolę i doskonale pomaga pokazać czytelnikowi jak trudno jest zmierzyć się samemu ze sobą i podjąć pewne decyzje. Wojna toczy się teraz, trafiamy w jej środek i sami zaczynamy się zastanawiać, jak byśmy postąpili. Zwłaszcza znając historię Powstania Warszawskiego.



Książka jest pisana dość prostym językiem, bardzo obrazowa, dosadna i przez to momentami ciążka. Na pewno nie każdemu przypadnie do gustu, jednak w mojej ocenie jest warta uwagi. Autor zmusza nas do refleksji nad samym sobą. Czytając niejednokrotnie zastanawiałam się jak bym postąpiła będąc na miejscu bohaterów. Czy dałabym radę?



Uważam, że to trudna ale dobra pozycja, polecam ją zwłaszcza młodym czytelnikom, którym ciężko wyobrazić sobie życie bez facebooka, instagrama i twittera. #WAWSKIE14 z pewnością zmusza do refleksji, daje inne spojrzenie na historię Powstania Warszawskiego i pomaga zrozumieć dramat tamtych czasów.



Potraficie wyobrazić sobie siebie jako bohaterów #Wawskie14?
MT

14 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że okładka rozwala system.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chce to przeczytać! Już szukam, gdzie kupić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej ksiazki - dla mnie okres II wojny to jeden z dwoch najciekawszych okresow historycznych, lubie powiesci osadzone w tych czassch, wiec i ta proba musi sie znalezc na liscie do przeczytania (mimo ze dzieje sie wspolczesnie).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy zabieg autora książki - faktycznie może postawić czytelnika w mało komfortowej, ale ważnej sytuacji czytelniczej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam że to ciekawa książka, ja jednak nie lubię takiej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Historię bardzo przeżywam, ale niestety ten gatunek książek nie należy do moich ulubionych .

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawi mnie ta książka, a szczególnie jej fabuła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja z reguły czytam lektury lżejsze, ale uważam, że warto też sięgać po takie pozycje, które dają do myślenia, jak ta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię takiej tematyki. Jednak na pewno znajdzie swoich odbiorców . Okładka przyciąga uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej nie jest to pozycja dla mnie, jako że sięgam głównie po powieści obyczajowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytam wszystko co z wiązane jest z 1 jak i 2 wojna światowa uwielbiam słuchać opowiadan osób co przeżyły tamte czasy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten blog jest idealnie prowadzony według mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka już wywołała moje zainteresowanie, chętnie umówię się z nią na spotkanie, dopisuję do listy czytelniczej. :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie mojego bloga i chęć zostawienia komentarza, mam nadzieję, że zmotywuje mnie on do dalszego rozwijania mojej pasji ❤